טיול עם הילדים לצפון איטליה

לא משנה כמה פעמים טסנו לאיטליה, היא תמיד מפתיעה ומרגשת. במאי 2016 טסנו לטיול משפחתי בצפון איטליה. נחתנו במילאנו, שכרנו רכב ומשם נסענו ל- orta san Giulio, עיירה ציורית מקסימה עם גלידריות משגעות, תחנת עצירה מומלצת בדרך לאגם מאג'ורה.
באזור אגם מאג'ורה התארחנו בוילה בשם Residenza Erbaluna בכפר פצפון בניחוח של פעם בשם oggebbio שמשקיף לעבר האגם. הדירה כללה 3 קומות, סלון, מטבח מאובזר ושני חדרי שינה ומרפסת פנוראמית לעבר הנוף. למחרת החלטנו לקחת שיט לאיים היפים, ביניהם isola bella  ו- dell isola madre, השני הוא אי המאופיין בגן בוטני בו טווסים ומסתובבים חופשי ושפע של פרחי לוטוס וחבצלות. השיט עצמו חווייתי וניתן לקנות כרטיס משולב לאיים ולשוט הלוך חזור אם אתם נהנים מחוויית השייט.

ביום לאחר מכן בילינו בפארק שעשועים פחות מוכר מגרדלנד – שמו leolandia ולא פחות מוצלח מגרדלנד. מצוין לכל מי שנוסע ממאג'ורה לגרדה. מדובר בפארק עצום שמשלב בין מתקני שעשועים כמו גלגל ענק, רכבות הרים, סחרחרות, שיט באגם עם מיני איטליה – מודלים מוקטנים של אתרי מופת איטלקיים כמו מגדל פיזה והקולוסיאום וכן גן חיות. מוסיקה מלהיבה ומופעי רחוב משמחים את המבקרים ואפשר לבלות כאן יום שלם בכיף. אנחנו נסענו אחרי הפארק לריבה דל גרדה, הגענו בחשיכה למלון Hotel Campagnola שממוקם בעיירה. אומנם מדובר במלון מושקע עם בריכת שחייה גדולה, מתנפחים ומגרשי משחקים וארוחת בוקר נחמדה, אבל החדרים ממש קטנים ודי התחרטנו שלא לקחנו שוב דירה בה נוכל לבשל וליהנות ממרחבים. בריבה דל גרדה עלינו על רכבת חביבה להכרות עם האזור וגם טיילנו למפל יפה, אבל אין ספק שגולת הכותרת היה הטיול לאגם tenno בעל מי הטורקיז הצלולים. הקפה של האגם אורכת בין שעה-שעתיים (תלוי בקצב) אבל יש הרבה פינות חמד לצד הדרך וכמובן אם מזג האוויר מאפשר זאת, ניתן לטבול במי האגם.

אחרי ריבה דל גרדה, עברנו למלון דירות מצוין בשם Villaggio Turistico Lugana Marina שמיד הבנו שאהוב על ישראלים, כי הגברת שקבלה את פנינו כבר למדה כמה מילים באנגלית. הדירה גדולה ונקייה – מטבח מצויד היטב, שני חדרי שינה, סלון וחצר ובקומפלקס עצמו שתי בריכות שחייה, מכולת והמלון קרוב מאוד לסרמיונה. קפצנו ליום כיף בגן החיות של אגם גרדה, הוא גדול מאוד ומטופח אבל לא משהו שלא ראינו בעבר. הבונוס הוא שהגן כולל גם נסיעת "ספארי" בין בעלי חיים וגם פארק דינוזאורים. בערב טיילנו בסרמיונה הרומנטית, גלידה טובה, נוף לאגם, קצת עמוס ותיירותי, אבל עדיין שווה ביקור.

גן חיות אגם גרדה

כמובן שלא וויתרנו על יום שלם בגרדלנד, הנסיעה לפארק פקוקה מאוד, והעדפנו לשלם אקסטרה על חניון צמוד. הגענו חצי שעה אחרי הפתיחה וכבר היה תור ארוך, לא שילמנו על כרטיס אקספרס, אבל סך הכל הילדים הספיקו ליהנות מהמתקנים שמתאימים לגיל שלם מרכבות הרים דרך עולם של קונגו פנדה. קנינו כרטיס משולב לאקווריום ונסענו משם ברכבת פנימית של הפארק, שעה לפני הסגירה, כדי לראות את האקווריום.

למחרת נסענו לונציה, אומנם היינו בה בעבר אבל כזוג ולא כשמפחה וכמובן שמדובר בחוויה שונה לחלוטין: ונציה עמוסה ויקרה, אבל עדיין יש לה את הקסם שלה, התעלות, הכיכר, היונים, הפעם לקחנו שייט לאי מורנו אבל בגלל שהיינו די עייפים, הספקנו רק לאכול פיצות, פסטות, לקנות כמה מזכרות מזכוכית מורנו מבלי לחקור עד הסוף את האי. השיט כשלעצמו מסן מרקו למורנו הוא נחמד.
הילדים נהנו מאוד בגרדלנד אבל ההיי לייט של החופשה היה דווקא הביקור המשולב בפארק המים caneva Aquapark עם פארק הסרטים וארוחת האבירים. פארק המים לא היה מחומם אומנם והמים היו די קרים, אבל ברמת הנסבל, יש מסלולי אבובים, בריכת גלים עצומה, מגלשות מים ובפארק הסרטים מתקנים נחמדים מאוד עם דמויות של משפחת קדמוני, מרלין מונרו, שליחות קטלנית ועוד. ארוחת האבירים, שיש החלוקים בדעתם לגביה וטוענים שהיא תיירותית מדי, היתה מדהימה לטעמינו. אולי כי היינו בקבוצה שניצחה ואולי כי האוכל היה על הכיאפק, הבירות נשפכו כמו מים וכולם נכנסים לאקסטזה כשהקרב על לבה של הנסיכה מתחיל – אי אפשר שלא להיכנס לעולם אגדתי ולעודד במרץ עד ערפול חושים. את היום האחרון לחופשה העברנו בורונה, התאכזבנו קצת מהקיר של יוליה, המוני מדי, אבל אהבנו את השוק התוסס ואת הפירות הטריים ובדרך לשדה התעופה עצרנו באאוטלט franciacorta outlet – מרכז קניות פתוח עם הרבה מאוד מותגים, רובם יקרים, אבל יש חנות של מותגי איפור, בתי קפה וגם מתקני שעשועים – מקום מצוין להעביר בו כמה שעות עד הטיסה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star