טיול לגרינדלוולד שוויץ

שוויץ עם הילדים

התמונה למעלה היא רק תירוץ להגיע לשוויץ לקנטון ברן – היא צולמה ביום האחרון לסופ"ש רגוע ומפנק להפליא באזור גרינדלוולד והיא משקפת בהחלט את היופי השווייצרי המהפנט. הפעם נסענו בתחילת יוני אחרי שבוטלה טיסה וחשבנו שנתייבש בשדה עם הקטנה, הצליחו לספק לנו טיסה עם קונקשיין שאותו פספסנו באוסטריה. אך הקרמה החלה להשתנות איך שנחתנו בציריך ומשם לקחנו את האוטו לתון, עיר אגדית בה חונים בחניון תת קרקעי ונותנים לרגליים לשוטט בין הנהר הטורקיזי לטירה המופתית. אינספור מדרגות תלולות, אבל אווירת הבוטיק והאוויר הצח שווים הכל וכמובן, הנוף המרגש מלמעלה.

הפעם חילקנו את סופ"ש לשני יעדי אירוח, כאשר הראשון מביניהם היה גשטאט, כפר נופש שג'ולי אנדרוז, כן מצלילי המוסיקה, אמרה עליו: "Gstaad is the last paradise in a crazy world". ישנו במלון משפחתי בו כל אחד מבני המשפחה משחק תפקיד אחר: האם מנהלת המלון, האב רוקח המטעמים והבת ממלצרת, הכל עשוי עץ ובאווירה חמה והכפר עצמו הוא בונבוניירה שוייצרית שאי אפשר להפסיק לצלם.
למחרת בבור התעוררנו רעננים והחלטנו להחליף את המרחבים הירוקים בקרחונים! נסענו לאחת האטרקציות המפורסמו של האזור – glacier 3000 בה גשר שמציע תפאורה פנוראמית, רכבלים, מסלולי טיול אלפינים והכל צחור ומושלג גם בפתיחתה של העונה החמה.

אחרי הבילוי האנרגטי, נסענו למלון הבא – עוד אתר אירוח כפרי ומתוק למרגלות הרכבל שמגיע להר פירסל, כך שכבר בבוקר עם הקפה יכולנו להשקיף לעבר הקרוניות שלקחו אותנו לאחר מכן להר עצמו. בחרנו גם להדס בנחת באחד הקניונים הטבעיים היפים בסביבה – glacier canyon. אפילו עם עגלות אפשר לסייר כאן בחופשיות, כולל גשרוני עץ וטרמפולינה שמרחפת מעל המים.

החוויה הבאה היתה נסיעה ברכבת בסגנון של פעם לעיירה Murren שאינה פתוחה לרכבים. בין הבוטיקים לבתי הקפה והמסעדות, מחכה מדרחוב ססגוני שמוביל לנקודות תצפית מסנוורות ומנתק מהשגרה. מכאן המשכנו לעיירה המיתולוגית אינטרלאקן השוכנת בין שני אגמים, עיירה סופר תיירותית אבל שווה הגעה ושוטטות עד שעות בין ערביים.

לפני ששבנו ארצה נפעמים כרגיל מהיופי של שוויץ, החלטנו להכיר את שוויץ דרך חזרה אחורה במנהרת הזמן במוזיאון הפתוח בו מגוון בתים של שוויץ מאזורים שונים, הדמיה של מלאכות יד מסורתיות ומתקני שעשועים לילדים – Ballenberg נהדר לכל המשפחה ומהווה סיום שמשאיר טעם של עוד משוויץ המענגת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star