טיסה לוינה

חפשנו יעד לסופ"ש קצר בתחילת מאי 2015 והחלטנו לטוס לוינה, כי מעולם לא היינו בעיר. זה היה קצת לפני שתכננו לטוס עם הילדים לטיול משפחתי באוסטריה, אז התייחסנו לכך כהכנה טובה ומפנקת לקראת הטיול. מרחק נסיעה קצר משדה התעופה הגענו למלון שהזמנו – Fleming's Deluxe Hotel Wien-City, מלון 5 כוכבים שלמרבה ההפתעה היה לא יקר בכלל. כשהגענו אפילו שדרגנו לסוויטה כי המחיר היה כל כך אטרקטיבי – בחירה נהדרת, קבלנו חדר מרווח עם מקלחון ענק שקוף במרכז ונוף קסום. המלון קרוב מאוד לפרלמנט הוינאי כך שיצאנו מיד לסיור בעיר והוא כמובן היה התחנה הראשונה בדרך. בוינה נעים מאוד להסתובב, הרחובות נקיים ומטופחים, יש שבילי הליכה ושבילי אופניים מופרדים ואווירה מאוד שלווה.
אנחנו וויתרנו על התענוג לנסוע במרכבה על סוסים, אבל רוב הזוגות שחשקה נפשם באטרקציה רומנטית – עושים זאת ונהנים מאוד (לפחות החיוכים והנשיקות שהם מפריחים לכל עבר מבשרים על כך). אז היכן טיילנו בוינה?

בילינו 4 שעות שלמות בארמון שנבורן ושכרנו מדריך אודיו כדי להכיר את ההיסטוריה של הקיסרות. הארמון מרהיב ביופיו אבל גולת הכותרת אלה הגנים המדורגים שסובבים אותו והמזרקות המעוצבות, יש גם גן חיות ומבוך טבעי ואל תפספסו את בית הקפה בקצה – קפה מעולה ותפאורה משגעת.

סיירנו גם בפנים של קתדרלת סנט סטפן שמרשימה ביופייה ובעיקר בילינו בשדרת המוזיאונים של וינה – זה היתרון הבולט של העיר (מעבר לכך שכמעט בכל מקום יש אינטרנט אלחוטי ח-י-נ-ם) המוזיאונים שוכנים זה לצד זה בשדרה מעוצבת להפליא שבמרכזה גם בתי קפה אופנתיים. אנחנו נהנינו מאוד במוזיאון הטבע וגם במוזיאון לאמנות מודרנית. אומנם לא קרוב לשם, אבל מומלץ מאוד לבקר גם במוזיאון של הנסיכה סיסי שמוקדש לחייה של הקיסרית ולצדו גם רחבת דשא כייפית לאתנחתא בימים שמשיים (לנו היה מזל ובתחילת מאי היתה שמש מופלאה ואפילו הסתובבנו עם בגדים קצרים – אבל זה לא משקף כלום כי שבועיים לאחר מכן טסנו עם הילדים לאוסטריה ופגשנו מזג אוויר קודר, גשום וקר).

האוכל היה הפתעה טובה בוינה – ליד המלון היו מסעדות מצוינות שהגישו בשרים משובחים והשניצל הוינאי העצום הוא כוכב על כאן. חיכינו במיוחד בתור במסעדת Figlmuller ה-מסעדה לשניצל וינאי שהיה עצום בגודלו והיה גדול מהחיים גם בצורה וגם בטעם. כמובן שאת הבקרים התחלנו עם עוגת זכאר טורט שמשאירה מתיקות למשך כל היום וביקרנו גם בבית הקפה המפורסם Café Central בו מציינים ליד השולחנות איזה אישים ישבו ממש בשולחנות אלה בעבר (למשל, הסופר סטפן צווייג היה אורח קבוע) – אווירה נוסטלגית ושטורדל תפוחים מענג.

מבחינת קניות, וינה לא זולה במיוחד אבל ניתן למצוא מציאות (עדיין יותר זול מאשר בארץ). רחוב מריה הילפר הוא רחוב הקניות הססגוני של וינה, בעל מראה עתיק ושלל מותגים מנספרסו ועד h&m.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star