טיסה לפריז

פעם ראשונה בפריז. העין לא יודעת שובע מעיר האורות וכל מה שמתחשק זה לראות עוד ועוד, גם אם הרגליים הרוסות מכאבים, הבטן שבעה מבצקים והראש מסוחרר. טסנו לפריז בספטמבר 2015, חודש נפלא, זה היה לפני החגים, השלכת החלה לכסות חלקים נרחבים מגני טווילרי אבל השמיים היו כחולים והראות ממרומי מגדל אייפל היתה מושלמת. לקחנו את מלון נובוטל בפריז, שלא ידענו אבל כשהגענו היה מול אתר שיפוצים. המלון עצמו יקר אבל החדרים לא בגודל קופסה (הזהירו אותנו שבפריז במלונות החדרים בגודל של ארון). זה לא כלל ארוחת בוקר אבל המיקום ליד שורה ארוכה של בתי קפה עבד לטובתנו – התחלנו כל בוקר עם כוס קפה וקרואסון ובגט ריחני.
אז מה רואים בטיסה לפריז בפעם הראשונה? הנה כמה חוויות שהיו לנו מסופ"ש ארוך בפריז בספטמבר.
מוזיאון הלובר – מרחק הליכה קצר יחסית מהמלון. הזמנו כרטיסים באינטרנט ודילגו על התור הארוך. נרשמו לסיור של שעה וחצי במוזיאון שהיה שווה במיוחד. מדריכה צינית ומשעשעת שהגישה בצורה מעניינת למדי את יצירות המופת וההיסטוריה, כולל כמובן צפייה במונה ליזה (הצלחנו לראות מקרוב). לא המשכנו להסתובב מלבד הסיור, הרגשנו מיצוי לעת עתה. אבל רבים קיבלו בסיור טעימות וידעו באיזה חללים ברצונם לבקר כתוצאה מכך, בכל זאת, מוזיאון עצום.

השאנז אליזה – מרחק הליכה קצר מהמלון, מקום אלגנטי ויפהפה. זכורה לי במיוחד חנות דיסני (בשביל הילדים) ומקרונים מענגים ב Ladurée.
עלייה לשער הניצחון – התגלתה כחוויה שווה במיוחד, כי הנוף משגע לא גבוה כמו מגדל אייפל אבל מכאן אפשר לראות את מגדל אייפל והצטלם על הרקע שלו ושל העיר.

מגדל אייפל – אי אפשר לפספס כמובן. אנחנו לא הזמנו באינטרנט כי מסתבר שהתור באינטרנט ארוך יותר מאשר פשוט להגיע. חיכינו בסביבות 40 דקות אבל רכשנו כרטיס עד למעלה. יש כאלה שלא שמו לב, עלו ואז גילו שאין להם אישור לקומה העליונה. האמת שהקומה לפני האחרונה היא המוצלחת ביותר והסיבה היחידה שבגללה עלינו למעלה היא השמפניה המבעבעת שקנינו ביוקר אבל בכל זאת, לא כל יום שותים שמפנייה בפסגת מגדל אייפל.

קתדרלת נוטרדאם – לא התרשמנו יותר מדי על אף כל התשבוחות והסיפורים. מכאן המשכנו בהליכה לרובע הלטיני שמצא חן בעינינו באווירה התוססת שלו. ביקרנו בגן הבוטני אבל החל גשם זלעפות ונאלצנו לחתוך באמצע.
מוזיאון ד'אורסה – מוזיאון נהדר, שכרנו מדריך אודיו שמתאר בפירוט כל יצירה – התצפית לסיין מבחוץ אף היא שווה את ההגעה.
סקרה קר – אחד המקומות המלהיבים, משהו באווירה ממגנט, המדרגות למטה, החבר'ה שהשתזפו בדשא, מוזיקה כייפית. אבל בעיקר התצפית על העיר מגבעת מונמרטר.
במהלך הביקור בפריז אכלנו בכמה מסעדות טובות, אבל אחת בלתי נשכחת היא מסעדת לה סופלה בה מוגשות מנות על טהרת הסופלה מלוחות, מתוקות עם גבינות , פטריות, בשרים, מיקס מיוחד שכולו סופלה ובשילוב היין הנכון – חוויה קולינרית בלתי נשכחת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star