סלובקיה עם הילדים

חיפשנו יעד יפה במחיר אטרקטיבי ולאחרונה גילינו מחדש א נפלאותיה של מזרח אירופה. בדרך זו גם את סלובקיה. טיסה לוינה לפני ראש השנה, לאחר שצלחנו תורים ארוכים וכמעט פספסנו את ההמראה. בשדה התעופה שכרנו רכב ונסענו 40 דקות לברטיסלבה. כל שצריך בדרך הקצרה זה לרכוש מדבקה לצורך מעבר גבול ואפשר לעבור בקלות בין המדינות.
מברטיסלבה עצמה לא ראינו הרבה ביום הראשון, כי הגענו בלילה למלון פרקטי ונוח בשם PREMIUM Business Hotel Bratislava. המלון ממוקם בשכונה בפאתי העיר, בעל חדרים נעימים וכולל ארוחת בוקר עשירה להפליא.
התחנה הראשונה שלנו בסלובקיה היתה תצפית מהכביש לעבר מצודת BECKOV ההיסטורית ששווה בהחלט עצירה. אנחנו לא בדקנו אם מתאפשרת כניסה פנימה, אבל מי שמחפש לצלם כמונו עם רחפן מצודה פוטוגנית ייהנה מכל רגע. לאחר מכן נסענו לאחת הטירות הקסומות במזרח אירופה – Bojnice העטופה במקורות מים וצמחייה עשירה.

ניתן לחנות מחוץ לטירה ולשלב את הביקור עם גן החיות הקטן. הדרך לטירה גדושה בדוכנים של מלאכות יד, בלונים ססגוניים וצעצועי עץ לילדים וכן אוכל מקומי ומול הטירה גלידריות צבעוניות ופארק רחב ידיים ושלל מסעדות, פסלים, בתי קפה אינטימיים. גם במקרה זה בחרנו להתרשם מבחוץ ולא מבפנים, במיוחד כשהתקיימה באזור חתונה בניחוח אירופאי בצהריי היום נשים לבושות למסיבת קוקטייל, רכבי אספנות עתיקים, אווירה שלקחה אותנו אחורה במנהרת הזמן. את היום הראשון קינחנו בסיור רגלי ברחבי BANSKA STIAVNICA  הציורית. במקום התקיים הפנינג תוסס ושמח עם סדנאות יצירה, צמר גפן מתוק, פעלולים ובכל מקרה, שווה להסתובב ולראות את המצודה ואת הפסלים הייחודיים או לשבת באחד המסעדות המסורתיות בעיירה. בערב זה לנו במלון שהיה הפתעה, שוכן בשכונה סובייטית חסרת חן או ייחוד, אבל מציע חדרים בעיצוב עדכני וארוחת בוקר נחמדה – Hotel DARO 3 stars. האתגר היחיד במלון זה ובמלון הבא שאציין הוא שהם נטולי מעליות, כך שצריך לקחת זאת בחשבון כאשר מטפסים עם ילדים קטנים, עגלות ומזוודות.

ביום השני, ערב חג, צעדנו במעלה ההר לעבר מערת החופש DEMANOVSKA DOLINA, לרוע המזל לא בררנו ורק פעם בשעה וחצי יוצאים סיורים למערה (בפולנית ובסלובקית), כך שנאלצנו לחכות בחוץ עד שיחל הרישום לסיור הבא. המערה עצמה עצומה עם הרבה מאוד פיתולים, היכלים בעלי מים תת קרקעיים ועליות חדות, חובה להגיע עם מנשא במידה ויש ילדים קטנים וכמובן, לקחת בחשבון שהגדולים יותר יזדקקו למרץ. המראות מרהיבים וניתן לשלם תוספת ולצלם סטילס או וידאו של המערה מבפנים!

לאחר המערה, ניתן לנסוע מרחק קצר לאגם סמוך סביבו שביל הליכה וכן פארק שעשועים ביער עם מתקני עץ נהדרים לכל המשפחה, כולל טיפוס חבלים והכל חינם אין כסף.
בערב זה הגענו למלון ממנו נבצע טיול כוכב בסלובקיה – Garni Hotel Tatramonti 3 stars. המלון ממוקם בעיירה פופרד, גם הוא נטול מדרגות, אבל החדרים מרווחים מאוד עם שטיחים מקיר לקיר, קומקום חשמלי והוא קרוב לבתי קפה, מסעדות, קניון רחב ידיים עם מותגים בינלאומיים ולסופר לידל בו ניתן לבצע קניות בזול ולאחסן מוצרי חלב וכדומה במקרר הקטן אשר בחדר. כמו כן, יש במלון עצמו מיני גולף והוא קרוב לפארק המים אקווה סיטי, מרחק דקות ספורות ברכב.
אנחנו בחרנו לוותר על הפארק הקרוב והעדפנו לנסוע מרחק 40 דקות לפארק המים שנחשב לטוב בסלובקיה – טטרלנדיה. אנחנו המבוגרים חשבנו שנסבול מכל רגע ולהפתעתנו הרבה גילינו ממלכה מושקעת באופן יוצא דופן עם בריכות שחייה מקורות וחיצוניות, מים תרמו מינרליים, מגלשות מים, מתחם מיוחד ללימוד גלישה והכל בעיצוב מפתיע עם דמויות שמרחפות מהתקרה, נקי מאוד ובשירות מצוין, כולל השגחת מצילים ובר משקאות בתוך הבריכות. ניתן לבלות כאן יום שלם כולל גלידות, ארוחת צהריים, באמצעות חיוב בצמיד חכם והכל במחירים סבירים לחלוטין. אנחנו בילינו כמעט עד החשיכה. המקום פתוח עד שעות הערב המאוחרות ואפשר לבחור אם לשלם ל-3 שעות או ליום שלם.

מה עוד עשינו בסלובקיה? לקחנו פוניקולר מהעיירה המשגעת STARYNSMOKOVEC בה גם אכלנו במסעדה בניחוח אלפיני, למעלה פסענו בגשם קליל עד המפל COLD CREEK FALLS , ביקרנו באגם היפהפה VYSOKE TATRY. טיול מעגלי עם מתקני שעשועים, ספסלים לתצפית ודוכנים שמוכרים מזכרות בסגנון סלובקי.

כמו כן, צעדנו למרומי טירת ספישסקי המרשימה והשמורה ממנה ניתן לתצפת ממעוף הציפור לעבר המרחבים הירוקים. נסענו לעוד אתנחתא וגמיעת אגמים באגם DEDINKY, אף הוא עטוף במדשאות ומסעדות, בעיקר פיצריות ופאבים שמחים. לסיום סיירנו בכפר ששמר על אותנטיות (רק חבל שאין כניסה עם רכב למבקרים אבל התושבים נוסעים שם בחופשיות ולכן, יש להיזהר וכמובן שרעם המנוע מפר את השלווה) – VLKOLINEC. ביום האחרון בברטיסלבה לנו במלון דירות נהדר, עוד מקום ללא מעלית, אבל עם מדרגות מחופות עץ ואבזור ברמה גבוהה, בריכה קטנה לילדים וארוחת בוקר שצופה לנהר הדנובה, מרחק צעידה מהטירה המפורסמת ומהטיילת – River View Residence Bratislava. סלובקיה היא באמת פנינה נהדרת למשפחות ואנחנו רק טעמנו ממנה מעט, יש הרבה מה לראות, טיולים מאתגרים, פארקי חבלים, מלונות ספא ועוד.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star